We're almost there - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu We're almost there - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu

We're almost there

Blijf op de hoogte en volg Annemaaike

27 Augustus 2016 | Nederland, Heerhugowaard

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Annemaaike Lubbers en ik ga voor 20 weken studeren in het buitenland. Klinkt misschien kort, maar als ik zeg 5 maanden lijkt dat toch wel erg lang. Eerst ga ik 10 weken naar Bali en daarna 10 weken naar Thailand. Ontzettend spannend natuurlijk, maar ook een ontzettend leuke uitdaging. Ik ben erg benieuwd vooral naar de culturen en het eten. Ik ben namelijk op een dieet en mag geen suiker, gist, melk én champions. Dat wordt dus een enorme uitdaging voor mij. Maar dat laat mij niet uit het veld slaan en ik pak de uitdaging met beide handen aan.

Op zaterdag 3 september stap ik in het vliegtuig van KLM. De piloot van dat vliegtuig zal mij eerst vliegen naar Singapore. Daar mag ik een uur en 15 minuten bekijken hoe het vliegveld van Singapore er uit ziet en vervolgens vlieg ik door naar Denpasar, Bali. Als ik in dat land arriveer, is het lokaal half 8 's avonds. Inmiddels heb ik dan 16,5 uur in het vliegtuig gezeten. Zij leven daar 6 uur later als in Nederland, dus reken maar even uit, dan is het half 2 's middags in Nederland. Iemand van mijn school zal mij ophalen en naar het hotel brengen waar ik de komende weken zal overnachten (duurt ongeveer 45 minuten). Dat hotel heet "Puri Saron Denpasar Hotel". Het is een 3 sterren hotel en heeft WIFI, dat valt weer mee ! Tegenwoordig kan ik echt niet meer zonder die verbinding haha. Ik zal samen met een vrouwelijke medestudent op een kamer zitten. Ik heb al even met dat meisje gesproken via Whatsapp, maar nog niet in het echt ontmoet.

We're almost there ofwel we zijn er bijna. Ik heb al een heleboel geregeld, visum is binnen, alle vaccinaties gehad, verzekering geregeld, creditcard aangeschaft en ik heb zelfs al een Thais geld ! Vandaag heb ik nog wat zonnebrand ingeslagen, gisteren een reisstekker gekocht voor in Thailand en eergisteren een selfie stick gekocht zodat ik mezelf er goed op kan zetten met het mooie landschap. Het enigste wat ik nog moet doen is een internationaal rijbewijs aanvragen en mijn spullen inpakken.

Vorig weekend had ik een uitzwaai feestje voor mijn familie georganiseerd en ze hadden allemaal een cadeautje voor mij meegenomen. Een reisboekje van Bangkok, een boekje over mijn sterrenbeeld (kan ik mezelf goed leren kennen), Thais geld, een armband, 2 opschrijf boekjes (érg handig), een gelukspoppetje en geluksboeddha, tijdschriften, kaarsje waar je bovenop zeepjes kan leggen en dan gaat dat geuren in de kamer, een foto van mijn neefjes, een lieve tekening en een heleboel lieve kaartjes. Ze hebben mij goed verwend en dat waardeer ik zeer ! Deze spullen mogen natuurlijk niet ontbreken en gaan nu direct mijn koffer in (behalve het kaarsje, die bewaar ik voor mijn huis later).


De komende weken zal ik je op de hoogte houden van mijn avonturen in Bali en later ook in Thailand. Leuk dat je mijn eerste blog hebt gelezen. Op naar mijn volgende blog in Bali!

Liefs,
Annemaaike


  • 27 Augustus 2016 - 22:54

    Oma Coby:

    Mooi verteld,tot in Bali!

  • 29 Augustus 2016 - 15:52

    Jessica :

    Super leuk om je eerste blog te lezen! Een jaar geleden stond ik in dezelfde positie als jij.
    Ik wens je heel veel plezier toe in verweggistan. Geniet van al het moois dat je daar gaat beleven :) !!

    Liefs ♡

  • 29 Augustus 2016 - 20:59

    Leonie:

    Heel veel succes en plezier!

  • 29 Augustus 2016 - 22:02

    Leo En Margien:

    Lieve Annemaaike wat leuk on je eerste blog te lezen. We zijn benieuwd naar je verhalen en gaan je zeker volgen. Heel veel plezier veel succes en geniet er ook van .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemaaike

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7003

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 27 Januari 2017

Thailand

03 September 2016 - 11 November 2016

Bali

Landen bezocht: