Nusa Lembongan: the paradise on earth - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan: the paradise on earth - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan: the paradise on earth

Blijf op de hoogte en volg Annemaaike

15 September 2016 | Indonesië, Nusa Lembongan

Lieve allemaal,

Van het weekend ben ik samen met Jolanda, klasgenoot en tevens vliegtuig reisgenoot, naar Nusa Lembongan gegaan. Dit eilandje beveel ik zeker aan om te bezoeken. Het is echt prachtig. Als je ooit de kans krijgt om daar heen te gaan moet je die echt grijpen. Ik kon mijn ogen niet geloven en wist niet dat dit op aarde bestaat. Ja, op Google zag ik wel eens foto's, maar ik dacht dat dat altijd nep was of gefotoshopt. Niets is wat het lijkt...

Zaterdag 10 september:
Vanmorgen om 6:45 ging mijn wekker af, snel omkleden en naar de ontbijtzaal. Daar waren een heleboel Indonesische vrouwen. Ik zat net om te eten, toen er een invasie van die vrouwen op me afkwam. Zij wilde graag met me op de foto. En niet één maar wel een stuk of 10. Ik was een ware attractie geworden haha.
Om 8 uur stond de taxi voor de deur om ons naar Sanur te brengen. Vanaf Sanur (Oosten van Denpasar) gingen we met de snelle ferry naar Jungut batu beach (plaatsje op het eiland Nusa Lembongan). Alleen was dit niet een gewone ferry zoals we gewend zijn naar de waddeneilanden in Nederland. Het leek meer op een speedboot waar veel mensen in konden. De boot ging heel hard en omdat de golven hier erg hoog zijn, wordt het nogal een wilde rit. Ik voelde het vaak in mijn buik, maar ik vond het super leuk. Bij Jungut batu beach werden met de taxi naar onze Homestay gebracht. Suba Homestay heet het. Het was nog vroeg en we mochten nog niet in onze kamer. We besloten om vast op ontdekkingsreis te gaan. We liepen naar het strand en wat we daar aantroffen was het paradijs. Het was echt schitterend. Mooi turquoise blauw water en een wit strand. We liepen verder (Ja, wij hebben het eiland over gewandeld) en kwamen bij Cliff park. Daar botste het water op de rots. Dit was ook al zo mooi om te zien. Daarna zijn we naar dream beach gelopen. Zoals de naam al zegt, het was daar dromerig. En we hadden de schommel gevonden die we op Google zagen. Na klaar te zijn met het genieten van dit strand liepen we door naar de brug waar we over kunnen om naar Nusa Ceningan te gaan. Dit eilandje ligt naast Nusa Lembongan. Hier waren waren veel grote planten en bomen. Niet zo bijzonder vond ik. We stopten bij een resort en hebben daar wat gedronken. Inmiddels was het half 5 en we moesten nog wel zo'n drie kwartier terug lopen. Het wordt hier al om 6 uur donker dus we besloten maar terug te lopen. Nu mochten we wel onze kamer in. Ik vond het een prima kamer, alleen hadden ze geen warm water en een hele koude airco. Ik wist niet zo goed hoe dat ding werkte, want ik had hem op 25 graden gezet en ik had het nog koud. 's Avonds nog bij een Indonesisch restaurantje gegeten en daarna maar snel naar bed. Van al die mooie indrukken ben ik best wel moe geworden. Misschien ook wel van het wandelen. Totaal 17,5 km afgelopen vandaag.

Zondag 11 september:
Vannacht echt heel slecht geslapen, ik had het ijskoud en het was super licht buiten. We hebben snel ontbeten bij een restaurantje met uitzicht om het mooie water. Daarna liepen we een winkeltje binnen en heb ik een Nike zonnebril gekocht voor nog geen €10,-. We pakten onze backpacks bij de Homestay en gingen op pad op weg naar Jungut Batu. Het was bloed heet. Ik had echt overal zweet. En de zon stond bijna loodrecht boven mij. Ik had echt een hele kleine schaduw. Onderweg kwamen we nog langs een panorama punt. Dit was alweer zo mooi. We liepen verder en kwamen nog langs het Mangrove bos en we zagen nog een hele grote cactus. We hebben nog een heel eind op het strand gelopen, hoe dichter we bij Jungut Batu "centrum" kwamen hoe meer mensen we zagen. Om 5 uur zagen we een klein winkeltje. We hadden al sinds de ochtend niks meer gegeten dus ik het mega honger. Helaas was er niks voor mij in die stomme winkel. Alles was met suiker of met glutamaat, wat ik ook niet mag. Op dat moment was ik echt verdrietig. Gelukkig herpakte ik mezelf snel en we liepen het laatste stukje naar de Homestay. Hier had ik nog wat rijstcrackers liggen, dus die heb ik in één keer leeg gegeten. 's Avonds bij L.Good Bar & Grill gegeten. Dit restaurantje bestaat nog maar 2 maanden, dus de chef kwam helemaal aan onze tafel om te vragen hoe het was en of we dan misschien ook een review op Tripadvisor wilde zetten. Dat vond ik wel gedurfd van hem. s' Avonds weer moe van al die indrukwekkende dingen en vandaag staat de kilometer stand op 17,12.

Maandag 12 september:
Vandaag beter geslapen als gisteren, maar ik werd vanmorgen wel wakker met een zere keel. Waarschijnlijk van de airco. Deze nacht had ik hem af en toe uitgezet en ik had een andere stand gevonden. Na het ontbijt zijn we naar Devil's tear gewandeld. Hier ging het water echt keihard tegen de rotsen. Dit was nog erger als bij Cliff park, waar we eergisteren waren. Het weer was vandaag wel minder en de golven daardoor ook hoger. Dit gaf spectaculaire beelden. Daarna zijn we nog bij dream beach en mushroom beach geweest. Om half 4 werden we opgehaald door de taxi en die bracht ons naar de ferry. Om half 5 mochten we op de boot en dit ritje was heftiger als de heenweg. De golven waren immers hoger. Maar ik vond het nog steeds een leuke attractie. Bij Sanur werden we keurig netjes naar de taxi begeleid die ons weer netjes bij het hotel afzette. In het hotel snel omgekleed en samen met Daphne, Leanne, Manon en Jolanda bij ili gegeten. Helaas moest ik daarna keihard werken voor school en lag ik pas 12 uur in bed.

Dinsdag was weer een hele drukke dag op school. Woensdag zijn we met de fieldtrip naar Ultra festival gegaan. Dit is een heel beroemd muziek festival waar onder andere Martin Garrix en Afrojack komen. Wij mochten een kijkje nemen achter de schermen. De project manager heeft ons een heleboel informatie gegeven en we kregen natuurlijk een rondleiding. Dat was super gaaf. Ook mochten we even op het podium staan. Dat vond ik best bijzonder, want de bekende DJ's staan hier dus vandaag en morgen (15 en 16 september) te draaien.
Om 12 uur zaten we weer terug in de bus. De rest van de middag en avond ben ik met school bezig geweest. Het is allemaal best veel en ik moet echt meteen keihard aan de bak. Naast de leuke dingen moet er ook gestudeerd worden.

Ik schrijf snel weer,

Liefs,
Annemaaike


  • 16 September 2016 - 11:23

    Coby:

    Hallo Annemaaike,
    Wat mooie berichten,
    ik kijk er naar omdat te beleven
    ,en het eten gaat ook goed?
    ik kom weer een beetje in m,n ritme.
    Liefs
    Oma

  • 16 September 2016 - 16:59

    Marleen:

    Gaat lekker allemaal. Paradijs op aarde gezien. heerlijk lijkt mij dat.
    Veel plezier nog verder.
    Groetjes Mama

  • 16 September 2016 - 17:32

    Roelof:

    Ik kan me niet herinneren dat jij zo veel en vaak gewandeld hebt. Meestal moest ik je een tijdje tillen... Leuk dat je dat doet en dat je er ongelofelijk goed over kunt vertellen. Op je 20ste het paradijs al ontdekt te hebben lijkt me ook geweldig. Ontdek lekker verder samen met je klas-, reis-,kamergenoten. Meer genieten ipv genoten volgens mij. Tot volgende leessessie. Groet Pa.

  • 18 September 2016 - 12:15

    Leo:

    Ben officieel jaloers

  • 20 September 2016 - 23:32

    Margien:

    Wat een avonturen en leuk om je prachtige verhalen te lezen. Je kunt beeldend vertellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemaaike

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7005

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 27 Januari 2017

Thailand

03 September 2016 - 11 November 2016

Bali

Landen bezocht: