Merry christmas and a happy new year - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu Merry christmas and a happy new year - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu

Merry christmas and a happy new year

Blijf op de hoogte en volg Annemaaike

22 December 2016 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Het zijn de donkere dagen voor kerst hoor ik veel. Dat is hier niet hoor. Elke dag wordt het rond hetzelfde tijdstip donker. Oké, soms is het 17:48 en een andere keer 17:55. Bovendien is het zonnetje is hier flink aan het branden.

Dit jaar vier ik kerst anders dan andere jaren. Normaal gesproken breng ik de kerstdagen etend door bij mijn familie. Morgen ga ik samen met een medestudent naar het eiland Koh Chang. Ik ga lekker zonnen en genieten van het strand met mijn kerstmuts op. Als ik eerlijk ben heb ik totaal geen gevoel dat het over een aantal dagen kerst is. Ik heb steeds het gevoel dat ik in de maanden juli of augustus leef en dat het vakantie is. Af en toe luister ik wel kerstliedjes of kijk ik naar Serious Request op de website van 3FM, maar toch snapt mijn gevoel de link niet tussen de warmte en de kerstdagen.

Oud en nieuw gaat al helemaal anders. Het is bij mij namelijk al 6 uur eerder 2017. Wanneer ik de volgende ochtend rond een uur of 9 vrolijk begin aan een nieuwe dag, zijn jullie waarschijnlijk nog wel wakker. In Nederland is het dan 3 uur in de nacht. Of je ga net naar bed...
Mijn oud en nieuw vier ik samen met 3 andere mensen in het centrum van Bangkok. We gaan naar Asiatique. Dat is een heel gezellig gebied met restaurants en winkels. Bovendien zit het pal aan het water. Hopelijk kunnen we vanaf daar vuurwerk spotten. Hoewel er misschien wel helemaal geen vuurwerk komt vanwege de situatie in Thailand.

Vanaf hier wens ik jullie fijne feestdagen toe, geniet van elkaar en vergeet vooral niet af en toe aan mij te denken. Bovenal wil ik jullie een gezond en liefdevol 2017 toewensen.

Tot volgend jaar!

Liefs,
Annemaaike

  • 29 December 2016 - 16:22

    Leonie:

    Natuurlijk denk ik aan je! Het was gezellig om je tijdens de kerst even te spreken! Oud en nieuw schiet al weer mooi op! Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat beleven daar in Thailand! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemaaike

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7004

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 27 Januari 2017

Thailand

03 September 2016 - 11 November 2016

Bali

Landen bezocht: