Let's go camping! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu Let's go camping! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu

Let's go camping!

Blijf op de hoogte en volg Annemaaike

12 December 2016 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Deze week had ik mijn derde coach, client en feedback meeting. Wij lopen aardig goed op schema met ons project. Inmiddels hebben wij een programma van het evenement, een marketing plan en een sponsor plan. Helaas was de klant niet in staat om naar de meeting te komen, omdat hij ziek was. Dit betekent dat we voor de derde keer een Skype meeting hadden. Direct nadat we hadden opgehangen, begon de feedback meeting. Joshua zei dat we nu prioriteiten moeten stellen met betrekking tot de locatie en de onderwerpen voor de sprekers op het evenement. Verder overweegt hij om het evenement te verplaatsen naar maart als de klant volgende week niet aanwezig is. Het is lastig om te communiceren via Skype waardoor wij op sommige punten vast lopen.

Woensdagavond 7 december ben ik naar de bioscoop geweest. Deze zit op de 7e verdieping van CentralPlaza (het winkelcentrum). Een kaartje kostte 100 bath = €2,60. Ik ben naar de film Moana geweest. Dit is een leuke Disney film van de makers van Frozen. Moana moest de wereld redden en dat deed ze natuurlijk. Om daar in die bioscoop te zitten was alweer een bijzondere ervaring voor mij. Bovenin de zaal hebben ze hele grote banken waar ik lekker in hing en voordat de film begon kwam het koningslied. Uit respect ben ik gaan staan, net als de andere mensen. Daarnaast was het echt ijskoud in de zaal. Voor mijn gevoel stond die airco op standje vrieskist. Gelukkig had ik genoeg kleding aan waardoor ik het niet koud heb gehad.

Vrijdag 9 december:
Vanmorgen stond ik om kwart voor 6 onder de douche. Pfoe dat was vroeg. Ik heb vandaag een fieldtrip naar Plaza Athénéé Bangkok, a Royal Méridien Hotel. Ik was hier omdat ik een MICE masterclass ging volgen. Ik kreeg uitleg over de MICE industry (dat is de industrie waar ik waarschijnlijk in mijn toekomst in ga werken), over de architectuur van een evenement, het presenteren van een MICE voorstel, TCEB (Thailand Convention & Exhibition Bureau).... Oke, dit zegt jullie natuurlijk helemaal niks. Voor mij was deze dag een klein hoogtepuntje in mijn leven. Aan het einde van de middag kreeg ik een certificaat dat ik aanwezig was. Deze zou ik kunnen gebruiken bij een sollicitatie gesprek. Bovendien voelde ik mij net zo'n zakenvrouw. Het was namelijk een echte conferentie. Dat had ik nog nooit bijgewoond. Voor mij op tafel lag een papiertje, potlood, het programma, een leeg glas en een glazen fles met water. Normaal gesproken leg ik deze spullen neer en ruim ik het op als ik in hotels werk. Nu was ik diegene die op de stoel mocht zitten. Dat vond ik best wel bijzonder. Tot slot was er een overheerlijke lunch in Raintree Café. Er was een internationaal buffet en ik heb mij helemaal vol gegeten alsof ik de afgelopen dagen niks had gehad. Ik heb 3 borden pasta gehad, meloen, walnoten, sla en zelfs een paar stukken kaas. Het was heerlijk.

Zaterdag 10 december:
Vandaag ga ik op stap met 7 andere medestudenten. Het plan is om te gaan kamperen in de jungle tussen de wilde dieren. Om half 12 vertrok ik richting Khao Yai National Park. Alleen was ik hier niet binnen een uur zelfs niet binnen 6 uur. Allereerst vertrok ik met een mini van naar het Victory Monument (het centrale punt waar verschillende bussen en treinen samenkomen). Vanaf daar ging er een gratis shuttle bus naar een busterminal. We wilden graag met een grote touringbus. Op de eerste verdieping konden we een kaartje kopen bij een hokje. Boven elk hokje stond een nummer en de namen van de steden waar de bus stop. Er waren wel honderden hokjes. Gelukkig was het niet zo druk en genoeg mensen wilden ons helpen. Het plaatsje Pak Chong is onze bestemming. Nadat ik een kaartje had gekocht, moest ik nog 20 minuten wachten voordat de bus kwam. Ik ben nog even geplast en het was alweer een hele vieze wc, zonder wc papier. Wel een normale wc in plaats van een gat in de grond. In Thailand hebben ze langs de snelwegen bij de benzinepompen en bij busterminals vaak hang wc's en die zijn super smerig. Je kunt de hang wc bijvoorbeeld niet doortrekken. Het werkt zo: Je pakt een emmer met water die je in het gat gooi. Zo werkt het doortrekken. Gelukkig hoef je daar niet voor te betalen.
Na 3 uur in de bus te hebben gezeten, kwamen we aan in het plaatje Pak Chong. Daar zijn we op zoek gegaan naar een taxi die ons naar Khao Yai National Park wilde brengen. Er was een mevrouw met een echt pickup truck. Wij mochten in de achterbak van de truck plaatsnemen. Dat was super gaaf en zo zag ik de omgeving heel goed. Helaas begon het steeds kouder te worden en door de wind had ik de hele reis kippenvel. Een paar minuten voor 6 uur reden we het park binnen. We waren precies op tijd, want deze sluit om 6 uur. De entree was wel weer duur, namelijk 400 bath = €10,62. Ik zag een bord met een temperatuur erop. Het was 18 graden, logisch dat ik het zo koud had. De taxi mevrouw bracht ons naar de camping. Wow, wat was het daar druk. Zoveel auto's en zoveel tenten. Dit komt omdat de Thaise mensen een lang weekend hebben. Ik had het idee alsof ik bij een vluchtelingen kamp aankwam. Er was een grote party tent waar de organisatie zat. Er werd eten en drinken verkocht. Ik zag een hele grote pan met rijst, bakken met sausen en noedelpakken waar je alleen nog maar warm water bij moet toevoegen. Natuurlijk ook met een saus erdoorheen gemixt. Een klein stukje verderop konden we tenten huren, matjes, kussens, dekens en een slaapzak. Dit kostte vrij weinig. 100 bath voor een tent en matje, 20 bath voor een kussen, 30 bath voor een deken en 50 bath voor een slaapzak. Voor €5,30 heb ik overnacht in een tent in de jungle in Thailand. Wie had dat kunnen denken. Ik in ieder geval niet. Nadat we de tenten hadden opgezet, liepen we naar de receptie om te vragen of het nog mogelijk was om een avond safari te doen. Vol! Alle avondtouren zaten vol. Er was geen plek meer voor ons. Met een treurend naar beneden kijkend hoofd liep ik naar buiten. Toch was er nog een lichtpuntje. Toen ik naar buiten liep zag ik een gigantisch hert. Het beest was de tafels van het restaurant aan het aflikken. Zo'n groot hert had ik nog nooit gezien. Zijn lichaam was nog hoger dan de tafel zelf. Af en toe keek hij op naar mij, maar trok zich er verder niks van aan dat ik daar stond. De rest van de avond hebben we gezellig met z'n allen tussen de tentjes gezeten en gekletst. Inmiddels was het nog verder afgekoeld, namelijk 15 graden. Ik vond het echt wel heel koud. Hoewel deze temperatuur prima is in Nederland. Goh dat wordt nog wat als ik straks weer terug in Nederland ben en het hartje winter is. Dan ga ik hier in Thailand toch nog maar even genieten van de warme temperaturen. Gemiddeld is het in Bangkok namelijk 30 graden.

Zondag 11 december:
Vannacht heb ik slecht geslapen. Het matje waar ik op sliep was keihard en er was veel lawaai van de andere camping gasten, maar ik had het gelukkig niet koud. Om 7 uur stond de wekker. Zittend in de tent heb ik mij omgekleed. Het voelde als vanouds. Dat kamperen leer je niet af. Bij de wc stond natuurlijk een hele lange rij en deze was alweer smerig. Dit was trouwens ook een hang wc en het rook er naar pis. Ik begon echt medelijden te krijgen met de vluchtelingen. Hoe zullen die het wel niet hebben als het hier al zo vies is, terwijl dit nog een gewone camping is. Om 8 uur hadden we een afspraak om de jungle in te gaan, maar de gids was er nog niet. Die kwam 3 kwartier later. In een pickup truck met dakje bracht hij ons naar het bos. Daar hebben we een wandeling gemaakt van 3 uur. In de jungle heb ik grote en hele hoge bomen gezien, bomen die overal naartoe groeien of in elkaar groeien, afdrukken van dierenpoten zoals een olifanten afdruk op de grond en beren afdrukken op een boom en echte dieren: grote spinnen, een gele jungle vogelen apen die aan het schreeuwen waren. Dit deden ze om hun eigen boom te beschermen tegen andere families. Het was een heel schel geluid. Aan het einde van de trip zijn we ergens wat gaan eten en liepen vervolgens terug naar de camping. Dat was gek, vanmorgen stonden er nog honderden tenten en nu waren alle tenten weg. Alleen ons tentenkamp stond nog ergens op het veld. We hebben de boel opgeruimd, afgebroken en netjes teruggebracht bij de party tenten. De gids kwam ons oppikken toen we klaar waren. Hij bracht ons naar een plek waar een wilde krokodil was. En jawel hoor, die heb ik gezien. We moesten wel voorzichtig zijn, want een krokodil in het wild is hartstikke gevaarlijk. Dat heb ik wel gemerkt. Op een gegeven moment deed de krokodil zijn mond open. Wij stonden er vlak achter. De gids duwde ons direct achter de bosjes. De krokodil had zo een beweging kunnen maken en één van ons werd gebeten. We besloten om terug te gaan voordat hij ons zou aanvallen. De krokodil zat daar echt in de natuur zonder hek of draad om hem heen. Dat ik dat durfde.., maar ik vertrouwde op de gids. Na het krokodillen avontuur, liet de gids ons een waterval zien. Deze heet Haew Suwat Waterfall. Ik vond het een mooie waterval in een mooie omgeving. Intussen was het tijd geworden om terug naar huis te gaan. De gids heeft ons naar Pak Chong gebracht. Vanaf daar zijn we in een hele luxe bus gestapt. De stoelen waren erg comfortabel en groot en in de bus zat zelfs een wc. Ideaal. Alleen reed de bus niet echt door. Er was een ongeluk gebeurd waardoor we een lange tijd in de file hebben gestaan. Eindelijk na 4 uur kwamen we aan bij het vliegveld van Don Mueang. Daar stapten we uit en pakten een taxi naar Summer Garden. Om 11 uur was het weekend met de camping en jungle avonturen afgelopen.

Liefs,
Annemaaike

  • 21 December 2016 - 10:35

    Roelof:

    Ik heb bij wild kamperen toch een heel andere gedachte. Man wat spannend met een wilde krokodil. Opnieuw een ervaring rijker. Veel plezier en alvast fijne kerstdagen.

  • 21 December 2016 - 11:28

    Oma Coby:

    Wauw, machtig interessant,zoveel belevenissen,je bent straks een VIP,ha,ha
    wat zul je straks anders tegen ons kikkerlandje aankijken,en klagen over de kou brrrrrrrrrr
    wen je ook wel weer aan,en lekker schransen als het er is,goed zo !!!
    Veel plezier,maak er nog een leuke tijd van,mooie kerst in de tropen ,is es weer wat anders ,toch?
    groet aan je kamergenoot,

    Liefs en knuffel van

    Oma

  • 29 December 2016 - 16:29

    Leonie:

    Volgens mij liep ik een beetje achter met het lezen van je verslagen :( volgens mij ben ik nu weer bij. Wat leuk dat je naar de bios bent geweest! En wat een avontuur tijdens het kamperen. Ik denk inderdaad dat je wel zult moeten wennen aan de temperaturen hier in Nederland. Ik mocht vandaag weer het weer voorspellen en er komt weer vorst! Brrrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemaaike

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 7012

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 27 Januari 2017

Thailand

03 September 2016 - 11 November 2016

Bali

Landen bezocht: