Beach walk - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu Beach walk - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu

Beach walk

Blijf op de hoogte en volg Annemaaike

13 Oktober 2016 | Indonesië, Denpasar

Lieve allemaal,

JAA, het is zo ver. De VAKANTIE! Dat is toch wel een moment waar je als student naar uitkijkt. Geen omkijken naar school en gaan waar je heen wilt. Vandaag was de laatste lesdag en ik hoef pas maandag 24 oktober weer naar school. In mijn vakantie ga ik een rondreis maken door Bali samen met mama en oma. Zij arriveren morgen aan het einde van de middag op het vliegveld van Denpasar. Vanaf zondag gaan wij op reis. Ze moeten natuurlijk wel eerst even wennen aan het klimaat en tijdsverschil. De plaatsen die wij volgende week gaan bezoeken zijn Udud, Munduk, Permuteran, Lovina en Karangasem. Vanaf deze plaatsen gaan we leuke dingen bekijken met een vaste taxi chauffeur genaamd Ogi. Ik ben benieuwd!

Afgelopen weekend, 8 en 9 oktober, heb ik in totaal 28.5 km gewandeld samen met Jolanda. Ja, maandag had ik hele erge spierpijn aan mijn kuiten en ja ik heb heel erg gezweet. Heel logisch met een brandende zon op mijn hoofd van minimaal 30 graden en een zware rugzak op mijn rug. Maar dit alles was de moeite waard. Ik heb verschillende stranden bezocht in het zuiden van Bali aan de linker kust. Mooie witte stranden met een blauwe zee. Ik had echt weer een zomers vakantie gevoel, net als de vorige weekenden. Het eerste strand dat ik heb bezocht heet Blue Point Beach Uluwatu. Hier zag ik het strand en de zee tussen de rotsen door. Het was echt prachtig. Dit is ook een populaire bestemming voor surfers. Ik heb er een boel voorbij zien surfen. Erg knap en leuk om te zien. Het tweede strand heb ik niet echt bezocht, maar vanaf de bovenkant bekeken. Dit strand heet Padang Padang beach. Ik dacht dat het te veel energie zou kosten om naar beneden te gaan en daarna nog weer omhoog (om bij de stranden te komen moet je trappen beklimmen). Bovendien hadden we nog 3 andere standen in onze planning, dus we moeten nog genoeg trappen lopen. Jolanda en ik liepen terug naar de weg en na een half uurtje kwamen we bij Labuan Sait Beach. Dit strand was erg klein en daardoor erg vol met mensen. Wij hebben ons ergens tussen gedrukt. Even uitrusten en weer door met de wandeling. Het een na laatste strandje heet Bingin Beach. Dit was een lang strand en vanaf hier kon je Dreamland Beach zien. Dit is het laatste strand dat we wilde bezoeken. Helaas was het geen eb, anders konden we langs het strand lopen. Dus weer die trappen omhoog. Gelukkig was dit nog maar een kwartiertje en het was ook nog wel een grappige weg, want ik liep door een koeienveld. Bij Dreamland Beach keek ik mijn ogen uit. Goh, wat waren daar hoge golven en surfers die goed aan het surfen waren.
De volgende dag Jimbaran Beach bezocht. Dit strand ligt erg dicht bij het vliegveld. In de zee zag ik de landingsbaan. Ongeveer om de 7 minuutjes daalde er een vliegtuig. Jolanda en ik hebben een strandbedje opgezocht en heerlijk uitgerust met uitzicht op de landingsbaan van het vliegveld. Af en toe de zee in rennen voor de verkoeling. Ja rennen, want het zand is net lava. Het deed echt pijn aan mijn voeten.

Helaas is er ook iets minder leuks gebeurd. Een meisje uit mijn klas is gedrogeerd. Er is drugs in haar drankje gedaan, waarschijnlijk in de vorm van poeder. Ze werd totaal niet goed en moest naar het ziekenhuis. (Gelukkig) Er is niks in haar lichaam gevonden. Drugs is verboden in Bali en wanneer je het inneem moet je de gevangenis in. Het had natuurlijk kunnen zijn dat ze het met opzet in heeft genomen en toon dan maar eens aan dat je gedrogeerd bent.
Een ander schaduw kant van Bali is dat hier veel geskimd wordt. Ik kreeg als tip om goed mijn hand boven mijn pincode te houden, zo weinig mogelijk geld op mijn lopende rekening te hebben en elke dag mijn bank saldo te bekijken.

Voor de rest gaat het prima met mij, dus jullie hoeven je geen zorgen te maken. Ik ben op mijn hoede en let goed op mezelf. Ik ga nooit alleen de straat op tenzij ik even de was ophaal, maar dat is misschien 1 minuut lopen.

Tot snel.

Liefs,
Annemaaike


  • 13 Oktober 2016 - 14:26

    Roelof:

    Hoi An
    Ze zitten hier nog op de bank en stoel. Vol spanning en volop gespreksstof. Nog even en dan zijn zo ook op zonovergoten Bali. Veel plezier met z'n 3 en maak er een prachtvakantie van. Willemijn en ik gaan vanavond al uit eten. Wel bij de IKea maar dat is detail.

    Groeten pa.

  • 13 Oktober 2016 - 14:30

    Coby:

    we gaan nu weg!tot ziens
    In het mooie Bali
    Oma



  • 14 Oktober 2016 - 08:26

    Leonie:

    Prachtig al die stranden! En nu ook nog lekker genieten van de vakantie! Wel goed op jezelf (en je drankje) blijven passen dus!
    Veel plezier daar en met mama en oma! Liefs

  • 17 Oktober 2016 - 12:36

    Margien:

    Lieve Annemaaike, leuk om je verhalen te lezen, je kunt ook beeldend vertellen. Geniet van je vakantie, je hebt het verdiend. Pas heel goed op jezelf!!!en heel veel plezier met je rondreis op Bali , samen met mama en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemaaike

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 7016

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 27 Januari 2017

Thailand

03 September 2016 - 11 November 2016

Bali

Landen bezocht: