Visiting Gili islands - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu Visiting Gili islands - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Annemaaike Lubbers - WaarBenJij.nu

Visiting Gili islands

Blijf op de hoogte en volg Annemaaike

04 November 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik al 2 maanden van huis. De tijd vliegt echt voorbij. Mijn Bali avontuur is al bijna afgelopen. Op 11 november vlieg ik naar Thailand. Mijn vluchtnummer is FD0397 en de vertrektijd 11:55 Balinese tijd. Dit is 04:55 Nederlandse tijd. Sinds afgelopen zondag is het tijdverschil niet 6 uur, maar 7 uur geworden. Gelukkig is het tijdverschil straks in Thailand weer 6 uur. De aankomsttijd in Bangkok is 15:15 Thaise tijd en dus 9:15 Nederlandse tijd. Wanneer jullie volgende week vrijdag wakker worden, ben ik al tussen het drukke verkeer van Bangkok.

Op dit moment ben ik nog druk bezig met het afsluiten van dit school moduul. Elk moduul (dat is een onderdeel die je binnen 10 weken behandelt) moeten we een module opdracht maken. Dit is een opdracht met de groep of individueel. Deze keer is het met een groep van 6 personen en we moeten werken aan een bidbook. Een klant heeft ons gevraagd of wij onderzoek willen doen naar marketing en communicatie voor hun evenement. Dit evenement vind ook echt plaats en ze laat zich inspireren door onze ideeën. Erg interessant, maar ook een hoop werk.
Daarnaast ben ik ook druk met leren voor de toets. Aanstaande maandag heb ik een mondelinge overhoring. De stof die ik daarvoor moet leren zijn de problemen die we de afgelopen weken behandeld hebben bij EMBL, de lessen die ik gevolgd heb en de literatuur. Ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten, dus ik maak er maar het beste van. Deze toets telt 50% mee. De andere 50% zijn van de EMBL lessen zelf. Hier had ik al een aantal cijfers van gehad (zie: Already for one month in Bali), nu heb ik de rest van die cijfers ook gehad en daar was ik enorm blij mee. Ik had namelijk 5 keer een 3 en 1 keer een 2.

Van het weekend ben ik naar de Gili eilanden geweest. Deze liggen aan de rechterkant van Bali en behoren tot het grote eiland Lombok. Dit zijn 3 eilanden en ze zijn heel mooi. De namen van deze eilanden zijn: Gili Trawangan, Gili Meno en Gili Air. Ik heb deze eilanden met 2 andere meiden bewonderd.

Vrijdag 28 oktober:
Vanmorgen om half 7 stond ik beneden om naar Padang Bai beach te worden gereden. Vanaf hier gaat de boot naar Gili Trawangan. De auto reis duurde ongeveer anderhalf uur en de boot reis iets minder als 2 uur. Het was een rustige overtocht en om 11 uur zette ik mijn eerste voet op het strand van Gili Trawangan. Wauw wat was het hier mooi. Een prachtig wit strand en het water was gewoon doorzichtig. Ik liep een stukje verder naar de weg en mijn indruk van dit eiland werd nog mooier. Ze rijden hier namelijk niet in auto's, maar met paard en wagen. Dat vond ik toch gek, alsof hier de tijd echt heeft stil gestaan. Toch vond ik het een leuk sfeertje hebben, heel wat anders dan op Bali. Toen ik naar de cottage liep waar we de aankomende nachten gaan logeren, waren er allemaal zandweggetjes en kleine straatjes. Ik vond het erg knus. Bij de cottage konden wij fietsen huren, dus dit deden we ook. Op de fiets ben ik het hele eiland over gecrost. Dit voelde meteen heel vertrouwd. Dat fietsen mis ik toch wel. Onderweg zijn we nog wel gestopt om te snorkelen in de zee. Helaas was het eb, dus kwam het water nog niet eens boven mijn knieën. Dat is moeilijk om dan te snorkelen. Ongeveer na 100 meter werd het dieper. Eerst zag ik wat koraal en later bij het diepe zag ik vissen. Een soort Dory vis, zwarte vissen en wat blauwe. Het was heel bijzonder. Ik keek echt mijn ogen uit. Normaal zie je zulke vissen in dierentuinen en nu zag ik ze gewoon in het echt. Jammer genoeg liep het avontuur minder leuk af. Een zee egel vond het leuk om 3 stekels in mijn been achter te laten. Ik had meteen het gevoel alsof ik spierpijn had aan die plek. Dit is niet goed dacht ik en ik ben meteen naar de lokale mensen gelopen. Zij hielpen mij direct. Eerst was er een man die met een steen op de plek sloeg. Dit deed hij zodat de angel die in mijn lichaam zit kleiner wordt. Hierdoor kan mijn lichaam de angel beter verwijderen. Het is natuurlijk onmogelijk om die dingen er uit te halen. Er kwam iemand met gegrilde aubergine. Dit deed hij op de plek en dat was best pijnlijk. Hij had ook nog een bakje met vinnigar olie, soort citroen olie. Dit smeerde hij er als laatste op. Grappig hè dat ze dat op zo'n natuurlijke manier doen. Ik had ook naar een kliniek kunnen gaan en vervolgens mijn hele studiefinanciering daar aan uitgeven. Dit was gewoon gratis ! Ik hou echt van deze bevolking. Ze zijn zo behulpzaam. 's Avond zijn we nog over de hoofdstraat gelopen. Hier zijn een heleboel tentjes waar je iets kan eten of drinken. Ook was er bij elk tentje wel harde muziek. Gili Trawangan staat immers bekend als party eiland. Dit klopt zeker wel. Wij zijn ook bij één tentje naar binnen gelopen. Hier heb ik lekker op het strand in een zitzak gezeten met uitzicht op de zee. Hierom hoef je niet jaloers te zijn hoor. Ik zag namelijk vrij weinig behalve zwart.

Zaterdag 29 oktober:
Vandaag hebben we een snorkel trip gedaan. Dit was een trip vanaf Gili Trawangan naar de andere 2 eilanden en onderweg stoppen om in de zee te kijken. De snorkel trip was van 11 uur tot 5 uur. Ik heb in de zee hele bijzondere dingen gezien, namelijk blauw en geel koraal, heel veel verschillende gekleurde vissen en zelf schildpadden!! Ook heb ik de visjes eten gegeven. Ik had brood in mijn hand en reikte dit uit naar de vissen. Toen zwommen er in één keer een heleboel vissen om mij heen. Ik vond dat echt heel leuk om mee te maken. Naast het snorkelen ben ik nog op de andere 2 eilanden geweest. Gili Meno was heel natuurlijk en rustgevend. Hier zijn we naar het meer gelopen en weer terug. Gili Air heb ik niet goed kunnen bekijken, want ze waren mijn eten vergeten, waardoor wij anderhalf uur in het restaurant aan het strand hebben gezeten. Het strand was overigens wel mooi en de zee net zo.

Zondag 30 oktober:
Vanmiddag om 4 uur ga ik alweer naar huis. Om er toch nog een bijzondere dag van te maken, hebben we een kajak gehuurd. Ik ging in mijn eentje en die andere 2 meiden gingen samen in een kajak. Het water was erg rustig en mooi helder. Ik heb genoten van het uitzicht en af en toe naar beneden gekeken waar ik wat visjes zag zwemmen. Ik ben van Gili Trawangan naar Gili Meno gekajakt. Daar even uitgerust en weer terug naar Gili Trawangan. Ik vond het heerlijk ontspannend om rond te dobberen op de Indische oceaan. Om 4 uur konden we de boot op die ons weer naar Bali bracht. Ik ging boven op het dek zitten, maar dit was niet zo slim. Ik was helemaal doorweekt van de spetters die van de zijkant van de boot kwamen. Na een tijdje ben ik naar binnen gegaan want ik had het verschrikkelijk koud. In Padang Bai stond er een busje klaar die ons weer naar het hotel bracht. Onderweg zag ik nog een hele mooie lucht. Hij was rood/roze. Prachtig!

Nou ik ga snel weer verder met leren. Tot snel !

Liefs,
Annemaaike

  • 04 November 2016 - 16:26

    Leo:

    Hoi, alweer een tijdje geleden dat ik een reactie heb geplaatst. We lezen in Pesse met veel belangstelling je belevenissen en zijn allemaal stinkend jaloers, ook nu weer fantastische belevenissen en een vervelende ervaring met een zee-egel, rot dingen zijn dat of niet. Wel lekker overigens.
    Ook mooi dat Oma en Marleen op visite zijn geweest. Nog veel plezier en studie succes.
    Groetjes
    Leo

  • 05 November 2016 - 16:47

    Roelof:

    Weer een verhaal met bijzondere gebeurtenissen. Ik kan me een computerspel Freddy Fish herinneren waar je op zoek moest naar zee-egels om een oplossing te vinden. Jij hebt nu een heel andere ervaring. Blij dat je zo goed geholpen bent en dat het goed gaat. Geniet nog van je laatste week op Bali.

  • 06 November 2016 - 16:21

    Leonie:

    Succes met je toets! Hoe gaat het nu met je been? Veel plezier je laatste weekje op Bali. De helft van het avontuur zit er al bijna op. Benieuwd naar je verhalen over Thailand! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemaaike

Actief sinds 18 Aug. 2016
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 7017

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 27 Januari 2017

Thailand

03 September 2016 - 11 November 2016

Bali

Landen bezocht: